zondag 9 januari 2011

Watervalhals shirtje

Ook dit shirtje heb ik op naailes zelf het patroon voor getekend. Een watervalhals shirtje, schuin op stof zodat het iets mooier valt.
Een heerlijk stofje en best leuk geworden, ben er alleen nog niet helemaal tevreden over, denk dat ik  'm in m'n taille toch nog iets smaller ga maken zodat hij iets slanker aftekend.



De zoom onderin zit ook niet helemaal mooi vind ik, wellicht dat ik die ook nog een keertje opnieuw maak, met m'n locker dit keer.

Heb garen gehaald voor m'n locker gekocht dus wil nu gaan proberen of ik er een beetje uitkom hoe hij werkt.

Nu het nieuwe jaar weer is begonnen, ik lekker een paar dagen vrij gehad heb rond de kerst heb ik weer nieuwe energie gekregen! Aan ideeën ontbreekt het me ook niet bepaald, nu nog even uitvinden waar ik wat meer tijd vandaan ga halen.... Als iemand weet waar ik tijd kan krijgen dan hoor ik het maar al te graag, want 24 uur in een dag zijn er soms toch echt te weinig om gedaan te krijgen wat er allemaal op m'n lijstje staat...

Ben nu bezig met een fleece vest voor mezelf uit de knipmode november 2010, in lime groen fleece met een zwart biesje. Het zwarte elastische bandje is behoorlijk wat werk om er netjes aan te krijgen, maar geloof dat 't wel een heerlijk vest wordt voor op de bank... Dus dat gaan jullie binnenkort nog wel zien!

Ook wil ik het bontgiletje uit dezelfde knip nog een keertje gaan maken. Binnenkort in fleece even een proefmodel maken, als het een beetje leuk valt op zoek naar lammy stof!

Ben benieuwd hoeveel er van m'n plannen terecht gaat komen want er komt op m'n werk een drukke tijd aan (belastingformulieren), wat betekent 6 dagen in de week werken!
Maar druk op m'n werk betekent vaak wel dat ik 's avonds m'n creatieve ei ook nog even kwijt moet...

Groetjes
Marijke

1 opmerking:

  1. Hallo Marijke,

    Ik ben net als jou geïnteresseerd in het maken van kleding.
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een patroon voor het maken van een watervalhals, maar kan geen goede vinden.
    En nu kwam ik op jouw website terecht.
    Zoals je geschreven hebt, heb je zelf een patroon gemaakt.
    Ik vroeg me af of ik deze op de één of andere manier zou kunnen overnemen van jou?
    Mijn mail is: f.vandamklos@hotmail.com
    Graag hoor ik het van je. Zo te zien heb je ook dezelfde maat als mij, dus wat dat betreft zou ik er veel aan hebben!

    Bij voorbaat dank!!

    Groetjes, F. van Dam

    BeantwoordenVerwijderen