maandag 14 maart 2011

Waxinelichthouder

Samen met Evert ben ik met iets heel leuks begonnen voor ons nieuwe huis! We zijn samen een waxinelichthouder aan het maken.

We hebben bij de bouwmarkt een balk hout gekocht, die hebben we op 1 meter afgezaagd. We hadden toen een balk van 1 meter, bij 3,3 cm bij 6,9 cm. Daarop hebben we 9 keer een waxinelichtje afgetekend op allemaal gelijke afstand. We hadden een boortje gekocht van 4 cm (super lastig te krijgen trouwens!).


We hebben 9 gaten geboord, waar precies een waxinelichtje inpast.



Binnenkort moet ik 'm nog gaan schuren en dan nog even schilderen. Wellicht duurt dat nog wel eventjes want ik wil het schilderen in de kleur van ons nieuwe huis. Het zal een grijs/antraciet kleur worden, maar weet nog niet helemaal precies welke...



Maar wil jullie het voorlopige resultaat niet onthouden. Vind 'm zelf echt super gaaf geworden! Ook erg leuk om samen bezig te zijn voor ons nieuwe huis. Doen dat natuurlijk al veel in winkels, nieuwe dingen kopen en ideeen opdoen. Maar echt al samen klussen voor iets wat in ons nieuwe paleis komt te staan is erg gaaf! Beetje jammer dat we moeten klussen in de huiskamer bij gebrek aan een tuin of fatsoenlijke schuur... Vandaar dat we weinig klussen samen. Maar nieuwe huis komt eraan en daar kunnen we ons hart wel ophalen denk ik! Nieuwbouw dus alles nog lekker aankleden...

Het idee komt overigens hier vandaan!

Groetjes
Marijke

2 opmerkingen:

  1. Ik kwam via via op je blog. Dat ziet er leuk uit hier! ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. welke maat van boor gebruikt u voor de gaten voor het waxinelichtje?

    BeantwoordenVerwijderen