woensdag 18 mei 2011

Tas

Jaaaaaa, eindelijk heb ik me er aan gewaagd! Het stond al heeeeeeeel lang op m'n planning, volgens mij al vanaf dat ik mijn naaimachine heb, ik wilde een tas maken... Stof kocht ik al verschillende keren maar tot maken kwam het steeds niet.

Onlangs begon de voering van m'n handtas steeds verder te scheuren dus er moest echt een nieuwe tas komen! Lang gezocht tussen de vele patronen die er op internet te vinden zijn. Ik vond uiteindelijk een leuke tas. Maar helemaal naar m'n zin was ie niet.

Ik wilde wel een rist bovenin. Dus het patroon voor de binnenkant verlengde ik met een paar centimeter en knipt de bodem nog twee keer uit stof. Deze ovaal knipte ik doormidden en zette er een rist in. Deze heb ik in de voering gestikt.

Ook wilde ik binnenin nog een ritsvakje voor bijvoorbeeld mijn paspoort in te stoppen.
Daarnaast wilde ik ook niet meer altijd moeten zoeken naar m'n sleutels. Dus maakt ik 3 haakjes waar ik m'n sleutelbossen aan kan hangen.
Tevens maakte ik binnenin nog aan extra band waar ik allerlei vakjes maakte voor m'n telefoon, portemonnee enz.
Aan de buitenkant maakte ik klitteband zodat je de zakjes ook kunt gebruiken zonder dat er steeds alles uitvalt...
Tussen de bodum van de tas en de voering legde ik nog een stuk op maat geknipte placemat voor de stevigheid.

Nu is het helemaal mijn tas en ben ik er heel blij mee! Waarom ik er nu niet eerder aan begonnen ben, geen idee?!? Het was nu wel best veel werk omdat ik het patroon helemaal aan wilde passen en er echt m'n ideale tas van wilde maken...

Nog wel wat verbeterpuntjes... Volgende keer mag de groene stof ook wel wat dikker/stijver zijn, nu zakt de tas nog een beetje in. En het plastic in de bodem moet ik de volgende keer vastzetten, blijft nu niet echt super op z'n plek liggen.



Maar hoe fotograferen jullie een tas??? Staand/liggend ziet er vrij raar uit, maar hangend zakt ie een beetje in! Foto's van de binnenkant lukken al helemaal niet...

Groetjes
Marijke

1 opmerking:

  1. Helemaal goed gelukt. Leuk is dat hè. En als je hem zelf maakt kun je hem indelen zoals je dat zelf wilt. Ik heb ook net een tas gemaakt staat sinds gisteren op mijn blog.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen