maandag 26 september 2011

Druk, druk, druk

Een nieuw huis betekend natuurlijk heel veel drukte en heel veel klussen. Maar hoe combineer je nu de drukte rondom je huis met je grote hobby's.

Nou heel simpel! Door af en toe nieuwe dingen te maken/vermaken voor in je nieuwe huis...

Zo kan ik toch af en toe m'n ontspanning vinden... Al vind ik klussen ook echt heel leuk en soms ook wel ontspannen maar soms zitten er ook klusjes bij die ik niet leuk vind maar die toch moeten gebeuren! Zo vind ik aan schilderen/texen nu even echt niks meer aan! Want bij een groot huis horen ook grote muren... Gelukkig hadden we goede tex en hoefde bijna alles dus slechts 1 laag te hebben... Maar sommige muren droogde niet helemaal mooi op of waren gewoon weg lelijk! Dus die moesten nog een keer, vreselijk! Voorlopig heb ik daar dan ook m'n buik vol van.

De trap kan nu eigenlijk wel een kwast gebruiken... Maar ik kan gewoon weg de zin er niet voor vinden... De trap is er al in geplaatst voor het dak er op zat en die bouwvakkers vegen niet altijd netjes hun voeten. Ondanks heel wat schrobbeurten wordt de trap niet meer netjes schoon. Ook heeft hij al heel wat beschadigingen. Maar ik vind een witte trap wel heel erg mooi... Dus hij zal nog wat laagjes grondverf moeten hebben en wat laagjes lak... Maar iedereen zegt dat de trap nog werkt en dus volgend jaar helemaal gescheurd zal zijn en opnieuw moet gebeuren... Dus voorlopig denk ik dat ik de trap maar zo laat...

We waren op zoek naar een mooi bad en wc matje. Dat mooie badmatje was niet zo'n probleem. Want bij de Hema was ik een hele mooie tegen gekomen. Alleen hadden ze er geen wc matje bij. Dus de zoektocht ging verder. Alleen die zoektocht bleek erg moeilijk. Ik wilde namelijk een limegroen wc matje, nu was dat nog niet 't grootste probleem, maar ik wilde hem voor een hang wc. Tja daar zat wel een probleem want alle wc matjes hadden zo'n hap er uit...
Vriendlief zag het probleem niet zo! Want de badmat was heel mooi, maar veel te groot voor op de wc. Dus een kwestie van inkorten.

Nouja zo gezegd zo gedaan. Ik had alleen niet echt opgelet! Ik dacht dat het matje aan de zijkant was afgezet met een soort baisband. Maar toen ik hem los aan het tornen was bleek dat de rand was meegeweven. Maar inmiddels was hij uit elkaar dus geen weg meer terug. Ik heb de rand eraf geknipt en snel onder de locker doorgehaald. Ook het matje knipte ik op de goede maat en haalde ik snel onder de locker door. Alleen door er naar te kijken ging het weefsel namelijk al helemaal los... Vervolgens heb ik de rand er als een soort van baisband aan gezet. En het is gelukt! Hij heeft zelfs de wasmachine doorstaan dus project gelukt! Een badmat en wc mat helemaal naar wens.

Badmat:

Wc mat:


Ook op zolder heb ik het klussen gecombineerd met het naaien, dit laat ik jullie binnenkort zien!

Voorlopig is het klussen een heel eind klaar. Nouja, we zetten 't even op een laag pitje. We zijn bezig met de tuin en binnen zijn we al verder als dat we gehoopt hadden. Nu gaan we niet meer bijna elke avond aan de gang maar alleen als we nog echt zin hebben! Dus meer tijd voor relaxen en voor m'n hobby's.

Dat het huis zo ver af is hebben we dan ook afgelopen weekend gevierd met een flinke housewarming, een zeer geslaagd feest!

Groetjes
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten