dinsdag 3 maart 2015

Sjaaltjes

Kwam een tijdje terug dit stofje tegen, vond het wel grappig om eens te proberen hier een sjaaltje mee te maken voor ons dochtertje. Lijkt me wel leuk in het voorjaar met een spijkerjasje ofzo.

 


Ons mam wilde eigenlijk ook nog wel een nieuwe sjaal vertelde ze afgelopen week. Aangezien ze zaterdag jarig was heb ik hem zaterdag nog even snel in elkaar gezet zodat ik meteen nog een leuk kadootje er bij had voor der verjaardag.



Ik had anderhalve meter stof gehaald. Deze had ik schuin dubbel gevouwen. Ik vond hem toen wel heel erg groot dus voor de sjaal van mam dubbel gevouwen, en voor die van m'n dochtertje de driehoek nog een keertje door midden gedaan. Ze hadden alleen toch wel net iets groter gemogen, vooral die van mama. Vond hem eigenlijk net iets te klein waardoor de punten niet helemaal mooi naar voren/beneden blijven zitten.
Voor de achterkant heb ik een zwart satijnen stof gebruikt. Bij m'n dochter er nog zwarte sliertjes tussen gezet. Alle rechte kanten even aan elkaar lokken, laatste stukje met de hand dicht stikken, even strijken en klaar! Denk dat er nog wel meer van gaan volgen in wat leukere kleurtjes van het voorjaar!




Groetjes,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten